Τα λάθη του παρελθόντος πληρώνουν φέτος οι αλυσίδες ηλεκτρικών συσκευών, που καταγράφουν μείωση του ετήσιου τζίρου τους από 20% έως 25%. Η τάση αυτή αναμένεται να διατηρηθεί και το 2011.
Ετσι, οι αλυσίδες, ύστερα από μια παρατεταμένη περίοδο υπερβολικής ανάπτυξης, καλούνται να κλείσουν, να αντικαταστήσουν ή να μεταφέρουν τα καταστήματά τους. Και τούτο, προκειμένου να μειώσουν τα λειτουργικά κόστη, όπως ακριβά ενοίκια, ή να περιορίσουν τον ανταγωνισμό που δημιουργούν κάποια καταστήματα σε άλλα γειτονικά, που όμως ανήκουν στην ίδια αλυσίδα.
Την κατάσταση επιδείνωσε η δημοσιονομική κρίση της χώρας που οδήγησε σε δραματική συρρίκνωση των πωλήσεων στην εν λόγω αγορά.
Μόνο τον Δεκέμβριο και παρά τις πολλές προσφορές, η απώλεια του τζίρου ήταν ακόμη μεγαλύτερη αφού κυμάνθηκε μεταξύ 25% και 30%.
«Το λιανεμπόριο με τις άπειρες προσφορές στρέφει τον καταναλωτή στο φθηνό προϊόν», εξηγεί στην «Κ» η κ. Αγγελική Ελενίτσα, γενική διευθύντρια της Best Electric Α.Ε.
«Η πτώση του τελευταίου διμήνου αφορά κάθε αλυσίδα και εντοπίζεται στα προϊόντα που κυρίως πουλάει. Για παράδειγμα, σε μια εταιρεία που εξειδικεύεται στις λευκές συσκευές και λιγότερο στις μαύρες, το τελευταίο δίμηνο η καθίζηση του τζίρου θα αφορά τις λευκές συσκευές», εξηγεί ο κ. Γιώργος Σαραφίδης, πρώην ιδιοκτήτης της αλυσίδας Σαραφίδης στη Β. Ελλάδα. Προσθέτει δε ότι ακόμη και στα megastores ή τα καταστήματα που βρίσκονται σε μεγάλους και κεντρικούς δρόμους όπου η επισκεψιμότητα ήταν μεγάλη, ο καταναλωτής επέμεινε στην αγορά φθηνότερων ειδών.
Ενδεικτικό παράδειγμα αυτής της τάσης είναι η κατηγορία των κλιματιστικών, τα οποία υποχώρησαν άνω του 40% και τούτο, γιατί οι καταναλωτές προτίμησαν τα συμβατικά κλιματιστικά και όχι τα inverter. Βεβαίως, η διαφορά τζίρου σε σχέση με πέρυσι οφείλεται και στο γεγονός ότι το 2010 δεν επαναλήφθηκαν οι επιδοτήσεις για αντικατάσταση κλιματιστικού που ίσχυσαν το 2009. Αντίστοιχο παράδειγμα αποτελούν και οι τηλεοράσεις, που αν και είχαν μικρή άνοδο πωλούμενων τεμαχίων, ωστόσο ο τζίρος τους υποχώρησε κατά 8%-10%.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου