Πέμπτη 30 Δεκεμβρίου 2010

«Βουτιά» 35% στην αγορά ηλεκτρονικών ειδών το 2010

«Η απουσία του 13ου μισθού φάνηκε στην αγορά, σε αντίθεση με ό,τι συνέβη τον περασμένο Αύγουστο, όταν η περικοπή του επιδόματος δεν είχε φανεί». Σύμφωνα με τον επικεφαλής μεγάλου καταστήματος πολυεθνικής εταιρείας ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών στο κέντρο της Αθήνας, ο Δεκέμβριος που πέρασε ήταν ένας από τους χειρότερους στην ελληνική αγορά, καθώς η οικονομική κρίση και οι απεργίες με τις πορείες έδωσαν τη χαριστική βολή στα καταστήματα του κέντρου. Ο ίδιος σημειώνει ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών-ηλεκτρονικών παρουσιάζουν κάμψη 25% σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2009 και η μείωση αυτή είναι μεγαλύτερη απ’ ό,τι στο σύνολο της χρονιάς.
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν ότι στο 2010 καταγράφεται πτώση 25% έως 35% σε σχέση με το 2009, αλλά θα πρέπει να συνυπολογιστούν οι τονωτικές ενέσεις ευρωπαϊκών προγραμμάτων, όπως του μαθητικού ηλεκτρονικού υπολογιστή που χρηματοδότησε την αγορά περίπου 50.000 φορητών Η/Υ, και του προγράμματος «Αλλάζω Κλίμα» που χρηματοδότησε την αγορά 140.000 κλιματιστικών. Χωρίς τις ενέσεις αυτές, η αγορά στο 2009 παρουσιάζει κάμψη της τάξης του 20%.
Ο γενικός διευθυντής της αλυσίδας Public, κ. Ρ. Μπουρλάς, παραδέχεται την κάμψη πωλήσεων μέσα στον Δεκέμβριο προσθέτοντας ότι οι φετινές εορτές επηρεάστηκαν όχι μόνον από την άσχημη ψυχολογία του καταναλωτικού κοινού, αλλά και από τις πολλές απεργίες και πορείες. Και αυτό ισχύει τόσο για το κέντρο της Αθήνας όσο και για τα μεγάλα πολυκαταστήματα των προαστίων, όπου οι απεργίες των μέσων μαζικής μεταφοράς, και ειδικά του μετρό, κράτησαν το κοινό αρκετές ημέρες μακριά από τους πάγκους των πωλητών.
Ωστόσο, δεν είναι μόνον οι απεργίες που καθηλώνουν την αγορά σε πτωτική πορεία. Η άσχημη ψυχολογία και ο περιορισμός του εισοδήματος έχουν αντίστοιχα αρνητικές επιπτώσεις. «Το καλάθι αγοράς των καταναλωτών έγινε πιο μικρό», παραδέχεται ο κ. Μπουρλάς, σημειώνοντας ότι τα δώρα υψηλής αξίας μειώνονται και αυξάνονται τα δώρα χαμηλότερης αξίας. «Στο παρελθόν», σημειώνει, «εύκολα κάποιος έκανε ένα δώρο αξίας 100 ευρώ, ενώ σήμερα αυτό είναι σχετικά δύσκολο».
Σύμφωνα με τους ανθρώπους της αγοράς, κάμψη παρατηρείται σχεδόν στο σύνολο των ηλεκτρονικών συσκευών. Οι πωλήσεις συσκευών τηλεόρασης, φωτογραφικών μηχανών/καμερών, πληροφορικής και περιφερειακών Η/Υ κ.λπ. εμφανίζουν σημαντική πτώση μέσα στο 2010. Ομως, υπάρχουν κάποιες κατηγορίες ηλεκτρονικών που γνωρίζουν άνθηση. «Οι πωλήσεις Smartphones έχουν διπλασιαστεί, καθώς υπάρχει πληθώρα συσκευών και σε σχετικά καλές τιμές», λέει στέλεχος μεγάλου καταστήματος στο κέντρο της Αθήνας.
Για το 2011 τα στελέχη της αγοράς εύχονται να υπάρξει συγκράτηση των πωλήσεων στα επίπεδα του 2010. Αν συμβεί αυτό, τότε η αγορά θα κάνει λόγο για αύξηση των πωλήσεων, δεδομένου ότι το 2010 υπήρξαν έκτακτα γεγονότα (π.χ. Μουντιάλ) που ενίσχυσαν τις πωλήσεις ηλεκτρονικών – κυρίως συσκευών τηλεόρασης. Επίσης, η συγκεκριμένη αγορά ενισχύθηκε από την εμφάνιση της νέας τεχνολογίας τρισδιάστατης προβολής εικόνας βίντεο (3D TV) που παρουσίασαν πολλές επιχειρήσεις ενόψει Μουντιάλ, αλλά και της επιτυχίας της ταινίας «Avatar». «Οι πωλήσεις 3D TV ήταν ανέλπιστα υψηλές, δεδομένης της απουσίας κατάλληλου περιεχομένου», λέει στέλεχος πολυεθνικής εταιρείας ηλεκτρονικών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου